Pocainta – l –

Luca 13

In vremea aceea au venit unii si au istorisit lui Isus ce se intamplase unor galileeni, al caror sange il amestecase Pilat cu jertfele lor.”Credeti voi”, le-a raspuns Isus, „ca acesti galileeni au fost mai pacatosi decat toti ceilalti galileeni, pentru ca au patit astfel? Eu va spun: nu; ci, daca nu va pocaiti, toti veti pieri la fel. Sau acei optsprezece insi, peste care a cazut turnul din Siloam si i-a omorat, credeti ca au fost mai pacatosi decat toti ceilalti oameni care locuiau in Ierusalim? Eu va spun: nu; ci, daca nu va pocaiti, toti veti pieri la fel.”

Citind aceasta relatare biblica, mi-am pus intrebarea Ce este pocainta despre care a spus Isus ca este mijlocul de a scapa de la pieire ?

In primul rand, din text reiese ca nu inseamna , nicidecum , sa devii mai bun sau mai putin pacatos deacat ceilalti oameni sau chiar decat tu insuti ai fost mai inainte . Ce este, deci , adevarata pocainta ? Ma gandesc ca raspunsul poate fi gasit numai in scrisul din Biblie, adica in ce a spus Dumnezeu prin cei care au scris despre acest subiect .

Citind in continuare din cartea lui Luca, aflam ca Domnul Isus a spus pilda omului care a sadit un smochin si a asteptat 3 ani dupa rodul lui, insa smochinul nu avea rod nici in al treilea an ..Mi-am amintit de o alta relatare reala, in care se spune ca Isus a trecut pe langa un smochin care avea numai frunze ; „A vazut un smochin langa drum si S-a apropiat de el; dar n-a gasit decat frunze, si i-a zis: „De acum incolo, in veac sa nu mai dea rod din tine!” Si indata smochinul s-a uscat. (Mat.21:19)

Aici, in Londra, sunt multi smochini care au rod, in curtea multor case, unii pomi chiar foarte inalti ( eu cred ca depinde de soiul smochinului, ) de exemplu unul din curtea unui frate ( care locuieste acolo ca si chirias } despre care stiu ca in 3 ani a crescut mai mult de 3 m in inaltime . Dorinta mea de a avea un smochin s-a implinit acum doi ani, cand am primit unul in ghiveci, pus la prins de catre patronul la care lucram . Anul trecut am primit trei pomi pe rod, in gradina luata cu chirie anuala de la Consiliul orasenesc al zonei in care locuiesc si am mancat smochine proaspete , de 2 ori , anul trecut , pentru ca smochinul produce rod in continuu . Din nefericire, clima de la Londra nu permite in totalitate coacerea roadelor din toamna, ele cazand, ca si frunzele, cand vine iarna . Lucru curois, la smocin apar, primavara, roadele prima data, pe crengi si abia mai tarziu frunzele .

Stiind cum sta treba cu rodirea smochinului, mi-am pus intrebarea „ de ce erau numai frunze in smochinul pe langa care a trecut Isus ? O fi fost prea tanar ? Dupa cati ani de la plantare rodeste un smochin ? Acela pe care l-am primit eu a rodit in al doilea an dupa ce crengutele au fost puse in ghiveci , dar nu au putut sa ajunga la coacere fiindca aveau radacina nedezvoltata suficient , cred eu .Anul trecut l-am plantat in gradina, dar nu a crescut mai mult de 30 de centimetri . Voi vedea ce va fi anul acesta

Am vazut in unele video ca mladitele altoite produc rod chiar din primul an . De asemenea, vecinii apropiati au un smochin care are rod cu mijloc ramanand verde, la coacere. Ei au taiat toate crengile lui anul trecut in primavara si pomul a crecut alte crengi drepte, care pana toamna au crescut peste 2 metri si s-au ramificat , avand rod abundent .

Problema in discutie este ce as putea sa inteleg despre pocainta din relatarile pe care le gasesc in Biblie .de aceea as vrea sa continuam citirea, In pilda din cartea lui Luca vedem ca s-a mai dat o perioada de ingrijire de inca un an , mai bine zis inca o jumatate de an pana cand roadele ar fi trebuit sa fie deja coapte , deci am putea presupune ca 3 ani si jumatate ar fi perioada in care lucreaza Dumnezeu cu aceia care sunt chemati sa inceapa sa rodeasca pentru Imparatia cerurilor . De altfel trei ani si jumatate a tinut si timpul propovaduirii Evangheliei de catre Domnul Isus, adica lucrarea de mantuire realizata de Domnul Insusi pe Pamant. Dupa acest model functioneaza si astazi orice scoala profesionala , in care studiul dureaza cel putin trei ani . in acest timp, conform adevarului dat in Scripturi :” Ucenicul nu este mai presus de invatatorul sau, nici robul mai presus de domnul sau.Ajunge ucenicului sa fie ca invatatorul lui, si robului sa fie ca domnul lui……(Mat.10:25) Totusi, Dumnezeu nu inceteaza sa lucreze, aratand asta prin metafora taierilor de rodire in vita de vie ” Pe orice mladita care este in Mine, si n-aduce rod, El o taie; si pe orice mladita care aduce rod, o curata, ca sa aduca si mai mult rod. (Ioan.15:2)

Dupa parerea mea, pocainta biblica are ca simbol sadirea smochinului, adica inceputul lucrarii pe care o face Dumnezeu omului randuit sa rodeasca in Imparatia Lui , datorita intelegerii acestui indemn dat de Domnul prin Ioan Botezatorul : Ioan zicea, dar, noroadelor care veneau sa fie botezate de el: „Pui de naparci, cine v-a invatat sa fugiti de mania viitoare? „Faceti, dar, roade vrednice de pocainta voastra si nu va apucati sa ziceti in voi insiva: „Avem pe Avraam ca tata!” Caci va spun ca Dumnezeu din pietrele acestea poate sa ridice fii lui Avraam. (Luc.3:8)

Cu acest verset din Luca3 sa incercam sa aflam , in continuare, lucrurile importante pentru intelegerea deplina a cuvantului pocainta , stiind ca Ioan Botezatorul a adus primul acest concept in existenta. Nu stiu sa fi vorbit cineva in Vechiul Testament despre asta ., insa am citit ca Ioan a spus odata , dupa ce a inceput sa boteze ( iarasi o noutate adusa de el, lucrare pe care nu o gasim in V.T. ) ” Cat despre mine, eu va botez cu apa, spre pocainta; dar Cel ce vine dupa mine este mai puternic decat mine, si eu nu sunt vrednic sa-I duc incaltamintea. El va va boteza cu Duhul Sfant si cu foc. (Mat.3:11)”

Ce trebuiau sa faca oamenii, pentru a se califica la botezul spre pocainta . Haideti sa citim impreuna : ” Securea a si fost infipta la radacina pomilor: deci, orice pom care nu face rod bun este taiat si aruncat in foc.” Noroadele il intrebau si ziceau: „Atunci ce trebuie sa facem?” Drept raspuns, el le zicea: „Cine are doua haine sa imparta cu cine n-are niciuna; si cine are de mancare sa faca la fel.”Au venit si niste vamesi sa fie botezati si i-au zis: „Invatatorule, noi ce trebuie sa facem?” El le-a raspuns: „Sa nu cereti nimic mai mult peste ce v-a fost poruncit sa luati.” Niste ostasi il intrebau si ei si ziceau: „Dar noi ce trebuie sa facem?” El le-a raspuns: „Sa nu stoarceti nimic de la nimeni prin amenintari, nici sa nu invinuiti pe nimeni pe nedrept, ci sa va multumiti cu lefurile voastre.” Chiar din primul verset ne dam seamna ca acest fel de lucrare nu avea de-a face cu mantuirea, ci numai cu pedeapsa din pricina nerespectarii cerintelor ei, legate de viata naturala . Ioan zicea de fapt ca adevarata pocainta si botez urma sa vina prin ” Cel ce vine dupa mine ” Oare nu se intelege si astazi de catre cultele crestine recunoscute de Stat , acelasi mod de a te pocai ? Adica, sa te lasi de toate apucaturile firesti care contravin Legilor lui Dumnezeu. Din pacate, toti cei care pretind sus si tare ca ei sunt botezati cu Duhul Sfant depun aceasta marturie despre pocainta lor . O pocainta dupa Lege . Este bine sa ramanem la ea ? ori este cumva o alta pocainta, mai buna, care duce la mantuirea sufletului ?

Desigur ca este !

Astept sa aflu opiniile voastre, apoi voi continua sa expun felul meu de vedere .

Despre behaitul oilor si Glasul Pastorului

caci "Oile Mele ascultă glasul Meu; Eu le cunosc, şi ele vin după Mine "...
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

28 de răspunsuri la Pocainta – l –

  1. Iosif zice:

    Atunci Isus a zis ucenicilor Săi: ,,Dacă voieşte cineva să vină după Mine, să se lepede de sine, să-şi ia crucea, şi să Mă urmeze. Pentrucă oricine va vrea să-şi scape viaţa, o va pierde; dar oricine îşi va pierde viaţa pentru Mine, o va cîştiga. Şi ce ar folosi unui om să cîştige toată lumea, dacă şi-ar pierde sufletul? Sau, ce ar da un om în schimb pentru sufletul său? Căci Fiul omului are să vină în slava Tatălui Său, cu îngerii Săi; şi atunci va răsplăti fiecăruia după faptele lui.
    Adevărat vă spun că unii din cei ce stau aici nu vor gusta moartea pînă nu vor vedea pe Fiul omului venind în Împărăţia Sa. – Matei 16 –

    • Rasplatirea dupa fapte…..Sunt descrise „fapte de credinta” si ” fapte moarte ” . Care sunt unele si care celelalte si unde este scris despre ele ?

      • Iosif zice:

        Oricine a lăsat case sau fraţi, sau surori, sau tată, sau mamă, sau nevastă, sau feciori, sau holde pentru Numele Meu va primi însutit şi va moşteni viaţa veşnică.
        Dar mulţi din cei dintâi vor fi cei din urmă şi mulţi din cei din urmă vor fi cei dintâi.

  2. DR zice:

    „cu cât mai mult sângele lui Hristos, care, prin Duhul cel veşnic, S-a adus pe Sine Însuşi jertfă fără pată lui Dumnezeu, vă va curăţi cugetul vostru de faptele moarte, ca să slujiţi Dumnezeului celui viu!” – Evrei 9:14
    19Vorbesc omeneşte, din pricina neputinţei firii voastre pământeşti: după cum odinioară v-aţi făcut mădularele voastre roabe ale necurăţiei şi fărădelegii, aşa că săvârşeaţi fărădelegea, tot aşa acum trebuie să vă faceţi mădularele voastre roabe ale neprihănirii, ca să ajungeţi la sfinţirea voastră!
    20Căci, atunci când eraţi robi ai păcatului, eraţi slobozi faţă de neprihănire.
    21Şi ce roade aduceaţi atunci? Roade de care acum vă este ruşine, pentru că sfârşitul acestor lucruri este moartea.

    Faptele de moarte,si roadele firii pamantesti e tot acelasi, dupa cum scrie in text la Romani, ar fi Faptele necuratiei si faradelegii , care aduce moartea celui ce le savarseste cat si aduce intinare si necuratie celor ce incuvinteaza si impartasesc astfel de cugetari de necuratie, necredinciosie si faradelege.
    Cat priveste roadele si faptele acestea datatoare de moarte:!
    „”Un iudeu care din pricina ca ar fi spus ceva despre alti iudei, asta ar face rationamentul meu nul””
    – dupa rationamentul luoi MIHAELA.

    TARE DESTEAPTA ESTE INDI-VIDA aceia DIVINA !

    • ST_ zice:

      Roadele rationamentului ei este evident., si proportional…!

      Roade de care acum vă este ruşine (ar trebui maacar pentru cine stie de rusine ca mai e un taciune stins al unui vag rationament),
      pentru că sfârşitul acestor lucruri este moartea.

      Iată, Domnul Dumnezeu Mă ajută: cine Mă va osândi? Într-adevăr, se prefac cu toţii în zdrenţe ca o haină: molia îi va mânca.
      10 Cine dintre voi se teme de Domnul să asculte glasul Robului Său! Cine umblă în întuneric şi n-are lumină să se încreadă în Numele Domnului şi să se bizuiască pe Dumnezeul lui!
      11 Iar voi toţi, care aprindeţi focul şi puneţi tăciuni pe el, umblaţi în lumina focului vostru şi în tăciunii pe care i-aţi aprins! Din mâna Mea vi se întâmplă aceste lucruri, ca să zăceţi în dureri.”

      „Iudeu care a zis despre alt iudeu..de aceea rationamentul tau e nul.” Hilarious _ extremely funny

  3. Dan zice:

    „Acum are loc judecata lumii acesteia, acum stăpânitorul lumii acesteia va fi aruncat afară.” – Ioan 12:31

    • DR zice:

      In zadar astepta ei rapirea inainte de necaz sau in timpul celor sapte ani…S-au pierdut orice pricepere au ajuns niste zdrente mancate de niste molii iudaice…!

      • Dan zice:

        …ei care nu stiu nici ce este POCAINTA.
        Serious stuff _ as zice GRAV, foarte GRAV
        AU UITAT PANA SI CE pocainta ?

        • Dan zice:

          …sI SIGUR TE-AR LUA VANTUL NAPRAZNIC INAINTE DE VENIREA DOMNULUI HRISTOS.
          ADUCETI-VA AMINTE DE ILIE_
          Dumnezeu Se arată
          9 Şi acolo, Ilie a intrat într-o peşteră şi a rămas în ea peste noapte. Şi cuvântul Domnului i-a vorbit astfel: „Ce faci tu aici, Ilie?”
          10 El a răspuns: „Am fost plin de râvnă pentru Domnul Dumnezeul oştirilor, căci copiii lui Israel au părăsit legământul Tău, au sfărâmat altarele Tale şi au ucis cu sabia pe prorocii Tăi; am rămas numai eu singur, şi caută să-mi ia viaţa!”
          11 Domnul i-a zis: „Ieşi şi stai pe munte înaintea Domnului!” Şi iată că Domnul a trecut pe lângă peşteră. Şi înaintea Domnului a trecut un vânt tare şi puternic, care despica munţii şi sfărâma stâncile. Domnul nu era în vântul acela. Şi, după vânt, a venit un cutremur de pământ. Domnul nu era în cutremurul de pământ.
          12 Şi după cutremurul de pământ, a venit un foc. Domnul nu era în focul acela. Şi după foc, a venit un susur blând şi subţire.
          13 Când l-a auzit, Ilie şi-a acoperit faţa cu mantaua, a ieşit şi a stat la gura peşterii. Şi un glas i-a vorbit zicând: „Ce faci tu aici, Ilie?””

  4. DR zice:

    Paiul şi bârna, pomul şi roada
    DUPA CUM LUCRAREA CASEI ASA SI ROADELE OGORULUI NELUCRAT.

  5. Raspunsul lui Iosif nu este la subiect.
    In orice definitie trebuie sa apara cuvintele pe care trebuie sa le descrie, in cazul nostru: faptele moarte si faptele credintei, care nu se pot citi in citatul postat.

  6. Dan zice:

    Si a ajuns aceasta POCAINTA sa fie atat de pretuita si inalt estimata precum o nestemata pretiuasa a insasi Intelepciunii.
    De aceea uni au luat-o ca o temelie a vietii, alti ca si pe un zid si un loc de adapost;
    Ca pe insusi al sau palat sa traiasca in ea.
    Altii au luat-o ca pe un turn un nume bun sa lase-n neam, renume si sa nu fie risipiti pe pamant fericiti.

  7. DR zice:

    POCAINTA adevarata este pentru un biet impovarat suflet
    sa nu umble garbov in viata.

  8. ST zice:

    WE somehow are trying to make it all useful in an elaborate and complex work and
    make sense of it all comments, good or bad.
    _So the LIGHT would shine.
    (Light of the Gospel to the world to see)

  9. DR zice:

    Iosif zice:
    martie 9, 2021 la 7:34 pm
    „Îţi mai lipseşte un lucru: vinde tot ce ai, împarte la săraci şi vei avea o comoară în ceruri. Apoi, vino şi urmează-Mă.”

    Cu adevarat o chemare de a intra intr-o Slava a desavarsirii cu mult dorita si nespus de pretuita, IOSIF,

    • DR zice:

      Zicea ACEL CINEVA:
      „Nimeni nu coase un petic de postav nou la o haină veche; altfel, peticul de postav nou rupe o parte din cel vechi şi mai rea ruptură se face.” – Marcu 2:21
      „Şi nimeni nu pune vin nou în burdufuri vechi, altfel, vinul cel nou sparge burdufurile şi vinul se varsă, iar burdufurile se prăpădesc; ci vinul nou este pus în burdufuri noi.”” – Marcu 2:22

      l-am citat bine in contextul ridicat fie ca e ridicat de Iosif fie ca e mentionat in articolul postat despre pocainta?

    • Dan zice:

      @ iOSIF:
      Este foarte riscat ceeace faci tu.
      Asta pare a fi trolling mon ami …
      NU POT FACE INTOTDEAUNA UN RATIONAMENT DIN TOT CE SPUI TU , SA NU CUMVA SA DEVINA O CURSA PENTRU ALTI SI SA AIURAM IN CELE SCRISE.
      DECI , DE CE NU TRECI LA TEMA PAGINALA SI TERMINA CU ASTEA!
      De exemplu UMBLA IN intelepciunea ce dicteaza POCAINTA ,

  10. Iosif zice:

    @Dan …încearca !
    Cel ce şade în ceruri râde, Domnul Îşi bate joc de ei.

  11. Dan zice:

    Am ranas oarecum surprins de concluzia si incheierea acesti articol.
    Totusi avand in vedere prepozitia facuta de a-ti continua ideia/viziunea mai larg asupra acestui subiect ramanedoar ca intrebare totusi, dupa cum ai scris.
    Dar lepadarea de toate apucaturile firesti, si acestea fiind specificate ca fiind rele, nu este, nu ar trebui inteles ca o indrumare gresita in special chiar celor ce se considera a trai sub LEGEA HARULUI. CHIAR MAI MULT SUNT INDATORATI A LEPADA ORICE ESTE FIRESC.

    „”Adica, sa te lasi de toate apucaturile firesti care contravin Legilor lui Dumnezeu. Din pacate, toti cei care pretind sus si tare ca ei sunt botezati cu Duhul Sfant depun aceasta marturie despre pocainta lor . O pocainta dupa Lege . Este bine sa ramanem la ea ? ori este cumva o alta pocainta, mai buna, care duce la mantuirea sufletului ?””

    • ST zice:

      POCAINTA si insemnatatea si intelegerea cuvantului despre pocainta este evident aceiasi
      avand la baza lui aceiasi insemnatate si implica cainta, parerea de rau si realizarea ca ceva gresit trebuie inlaturat.
      Si nu inteleg de ce ar fi un termen nou si nefolosit sub Vechiul Legamant de catre prooroci?
      Ieremia 8:4 spune – „„Spune-le: ‘Aşa vorbeşte Domnul: «Cine cade şi nu se mai scoală? Sau cine se abate fără să se întoarcă iarăşi?
      5 Pentru ce dar poporul acesta al Ierusalimului se lasă dus în necurmate rătăciri, stăruieşte în înşelătorie şi nu vrea să se întoarcă la Dumnezeu?
      6 Căci Eu sunt cu luare aminte şi aud că ei nu vorbesc cum ar trebui; niciunul nu se căieşte de răutatea lui şi nu zice: ‹Ce am făcut?› Ci toţi îşi încep din nou alergarea, ca un cal care se aruncă la luptă.”

nimic

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.