Buhnici si Bortun-in discutii pe margine de drum… romanul e cel mai bun !

In satul bunicilor mei  – acolo m-a nascut mama si pe mine –  vecinii  se adunau in dupa amiezile zilelor de duminica  si in sarbatorile legale,  pa lavita =banca de la poarta  unuia, , ca ” sa puna tara la cale „.  Si, fiindca drumurile  din sat erau marginite de santuri  prin care se scurgea  apa  de la ploile abundente care cadeau pe vremea aceea ( cu 50 de ani in urma ) si fiecare gospodarie avea  un pod  peste sant la poarta si o banca  prinsa de gard ,  ( pe care-l mai au si astazi dar nu mai sunt nici tarani care sa se aseze pe  banca  tarani si nici copiii care sa sara  santurile  in joaca lor ),  acelor discutii purtate   de sateni li se zicea  Radio Sant . Astazi le putem auzi  si vedea  pe „canalele” You Tube  .

Bunicul  , cand auzea  din casa discutiile aprinse de care se tineau pe lavita de peste drum, zicea   : ” ma duc si eu  sa  vad ce tot hodorogesc  vecinii astia  „.

Aceste amintiri  mi-au fost trezite la vizionarea  filmelor  strumpfite  de  Claudia  Mesea Paraschivescu,  cica, ” dupa  un documentar de  George  Hodorogea „

Despre behaitul oilor si Glasul Pastorului

caci "Oile Mele ascultă glasul Meu; Eu le cunosc, şi ele vin după Mine "...
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.