Despre neprihanirea pe care o da Dumnezeu, prin credinta si care duce la credinta.

In primul rand, este vorba despre ceva ce omul nu poate avea daca nu i-o da Dumnezeu, fiindca nimeni altcineva nu poseda de la sine insusi . Intelesul de obste al cuvantului neprihanire este : ” curățenie sufletească; nevinovăție; inocență; puritate; candoare; castitate.  ” Din punct de vedere al Bibliei insa , traducerea corecta din editia King James a Bibliei a cuvantului ” righteousness ” este mai degraba indreptatire .

Apostolul Pavel a zis ca in Evanghelie este descoperita indreptatirea pe care o da Dumnezeu prin intermediul credintei ca baza de referinta si aceasta indreptatire duce, de asemenea la credinta.

Indiferent de felul de gandire filozofica pe care am vrea noi sa -l folosim pentru a ne indreptati actiunile si comportamentele in societatea in care traim , apostolii ne spun ca in aprecierea lui Dumnezeu conteaza numai acea indreptatire pe care o socoteste El ca fiind valabila si despre aceasta , ni se spune, nu putem sa stim nimic daca nu ne este descoperita prin cunoasterea Evangheliei .

Astfel, cine nu este interesat in cunoasterea Evangheliei lui Hristos nu va sti niciodata ce este credinta – nicidecum s-o posede – neavand drepul s-o aiba ( nefiind indreptatit )

 „Evanghelia lui Hristos este puterea lui Dumnezeu pentru mantuirea fiecaruia care crede:”….

Asa a zis Pavel, care a si dat o definitie a credintei , scriind in epistola catre Evrei 11, ( de unde Cornilescu iarasi a falimentat o traducere corecta )

” Now, faith is the substance of things hoped for, the evidence of things not seen ” Acum , credinta este substanta lucrurilor nadajduite, evidenta lucrurilor care nu se vad

A cunoaste Evanghelia lui Hristos inseamna a cunoaste puterea lui Dumnezeu prin care beneficiem de acea substanta ( materiala , bineinteles) capabila sa aduca in existenta lucruri la care ne gandim , fara sa le fi vazut cu ochii firesti in prealabil .insa a caror existenta ne este descoperita in spiritual ( de aceea le si dorim = nadajduim ca le vom avea in mod fizic )

Oricine citeste Scripturile ar trebui sa stie ca este vorba de a detine Cuvantul lui Dumnezeu prin care au fost create toate lucrurile , asa cum citim : „Prin credinta pricepem ca lumea a fost facuta prin Cuvantul lui Dumnezeu, asa ca tot ce se vede n-a fost facut din lucruri care se vad. (Evr.11:3)

Despre behaitul oilor si Glasul Pastorului

caci "Oile Mele ascultă glasul Meu; Eu le cunosc, şi ele vin după Mine "...
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Despre neprihanirea pe care o da Dumnezeu, prin credinta si care duce la credinta.

  1. Dan zice:

    Am trait 40 de ani printre oameni ce comunica in engleza si aproape tot atata timp intre ceice predica in engleza ceea ce este scris, dar nu am gasit nici unul care sa propovaduiasca Evanghelia lui Hristos. dar nu asupra astui aspect vreu sa ma indrept. Ci mai degraba sa spun ca macar ca British Bible societaty are drept de autor asupra bibliei traducerii Cornilescu, totusi comparand pe cele doua textele sunt aproape identice, folosindu-se aceleasi texte manuscripte, dupa cum ai remarcat. Dar asupra subiectului ridicat ca de exemplu Evrei 11;1 traducerea King James este deficitara, pentru ca lasa loc la cu cat mai multa interpretare.
    Cu cat mai vaga si cu atat mai de neinteles, cu atat mai multa neclaritate si confuzie se creaza, ceea ce poate asta au urmarit aceea ce la fiecare revizuire, cu gand ca o face mai usor de citit si inteleasa, cu atat mai mult mareste confuzia creata .
    Cornilescu chiar a fost revizuita. Totusi parerea mea este ca o intrece pe cea in engleza in acuratete.

  2. Dan zice:

    Vreau sa zic adica: care este acea substanta ? Biblia Cornilescu o defineste ca fiind „incredere neclintita in lucrurile nadajduite” si „puternica incredintare a lucruriloe care nu se vad” Ce vine dar mai intai dintre toate acestea?
    K.J zice o substanta. Foarte confuz. neclar si speculativ, in engleza ,,,

  3. Dan zice:

    …”Intelesul de obste al cuvantului neprihanire este : ” curățenie sufletească; nevinovăție; inocență; puritate; candoare; castitate.”
    Dar de obste la noi pacatosii, dupa cum zice David_in pacat m-a nascut mama mea..” este pacatul de obste? Nicidecum curățenie sufletească; nevinovăție; inocență; puritate; Si nici dupa ce ne-am intors la Domnezeu prin credinta in Isus Hristos prin care am capatat indreptatirea, nu ne putem lauda cu asa ceva (neprihanirea) inaintea lui Dumnezeu, dupa cum o lucrare cat de frumoasa si stralucitoare ar fi s-ar putea lauda pe sine inaintea celui ce a gandit-o intocmit-o si facut-o.(daca Dumnezeu este totul pentru noi, nu numai arhitectul)
    Este dar de ajuns pentru noi sa umblam prin credinta vom trai. (substanta? ce este aia?)

  4. Dan zice:

    Indreptatirea nu se poate face dupa ceva care nu este drept. Dumnezeu este insa Neprihanit si fara urma si umbra de gresala, pata sau sbarcitura. Si asa vrea si Mireasa pentru Fiul Sau.

Lasă un răspuns la Dan Anulează răspunsul

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.