Sufletul si duhul – ll –

Am  afirmat in  prima  parte  a articolului, conform  invataturii  Mesajului orei,   ca  duhul  nu  moare , ci  dupa  moartea fizica a  purtatorului ,  sau  in  caz  ca  este  scos  afara  din  cineva,  el  poate  sa  continue  in  alta  persoana .  Insa  „Sufletul care pacatuieste, acela va muri.” (Ezec.18:4)

Referindu-se  la  Hristos , psalmistul  a  scris : ”   Caci nu vei lasa sufletul meu in Locuinta mortilor, nu vei ingadui ca preaiubitul Tau sa vada putrezirea. (Ps.16:10  )La    moartea  Sa,  Isus  a  fost  auzit strigand  cu glas tare: „Tata, in mainile Tale Imi incredintez duhul!” , la fel  cum  a  proorocit  psalmistul  ! (Ps.31:5) Si, cand a zis aceste vorbe, Si-a dat duhul. (Luc.23:46)  ”   cand  Stefan  a  fost  batut  cu  piertre  , a  zis si  el : „Doamne Isuse,primeste duhul meu!” (Fapt.7:59)   Iar in  Ecleziastul 12 citim :” Dar adu-ti aminte de Facatorul tau in zilele tineretii tale, pana nu vin zilele cele rele si pana nu se apropie anii cand vei zice: „Nu gasesc nicio placere in ei”;…. pana nu se intoarce tarana in pamant, cum a fost, si pana nu se intoarce duhul la Dumnezeu, care l-a dat.

Luand  aminte  la  aceste  fraze, aflam  ca  sufletul  se  duce  intr-un  loc  numit ” locuinta  mortilor ” iar  duhul  celor  neprihaniti  si  credinciosi  se  intoarce  la  Dumnezeu . Cuvintele  lui  Stefan  ,  care  a  mai  zis  si  ca  vede „cerurile deschise, si pe Fiul omului stand in picioare la dreapta lui Dumnezeu.”, ne  arata  ca  Isus  , dupa  inaltarea  la  cer, este  Acela  care  primeste  inapoi  duhurile  alesilor  Sai,  , ca  Domn  si  Dumnezeu  al  lor . Si  tot  El  a  facut  si  mantuirea  sufletelor, prin  jertfirea  Trupului  Sau  propriu, ( col.1.21-22) in  care  si-a  gasit  placerea  Sufletul  Sau  (Isa.42:1)   Acesta   nu  este  a doua  persoana,  ci  este  Dumnezeu  ca  Duh  venit  sa locuiasca pe  pamant  printr-un  duh  uman  si  un  trup  de carne,  cu  rol  de  Fiu  , pentru  a  fi  ” cel  intai  nascut  intre  mai  multi  frati , ” ca  sa aiba  in  toate  lucrurile  si  mai  ales  in  inchinare,  intaietatea .

Biblia  ne  spune  ca  in  relatia  Sa  cu  omul,  Dumnezeu  are  un  Suflet  al  Sau ,  care  a  locuit  in  trupul  lui  Isus  Hristos,  Omul  nascut  printr-o  fecioara, din  Cuvantul  vorbit  al  lui  Dumnezeu,  trimis  prin  Inger  la  Maria   Mai  este  numit  si  „ omul  al  doilea,  care  este   din  cer „(1Cor.15:47)   Puteti  sa  primiti  aceasta  descoperire ?  Daca  omul  dintai  este din  pamant  si  a  fost  facut  un  suflet  viu ,  al  doilea  Adam  a  fost  facut  un  duh  datator  de viata (1Cor.15:45) Isus Hristos  este  teofania  lui  Dumnezeu  ,  pus  pe  cruce, dezbracat  nu  numai  de  slava Sa  ci  chiar  si  de  hainele  omenesti. El  a suferit crucea  si  a  dispretuit  rusinea ,ca  si  Capetenie  a   mantuirii  noastre .

El  este  chipul  Dumnezeului  Celui  nevazut    (Col.1:15)  cel  dintai  care  a  fost  nascut  prin  Cuvant  , in  toata  zidirea  lui  Dumnezeu . Acest  fel  de nastere  a  fost  porunca data  lui  Adam  Noi  si  toti  oamenii  am  fost  nascuti  prin  sex . Aceasta  a  fost voia  omului  Adam  , ingaduita  de Dumnezeu,  ,prin  legea  alegerii ,  sau  legea  selectiei naturale,  a  firii  pamantesti,  a  pacatului  si  a mortii 

A  fost  data lui Adam  aceasta   porunca  : ” cresteti,  inmultiti-va,  umpleti pamantul  si  stapaniti-l”  Poate  ” prinde ”    cineva  descoperirea ?  In  porunca  data  lui  Adam  Dumnezeu  a  formulat Legea  alegerii , formulata  in    doua parti  :  1  Legea Duhului  de  viata                                                                                                                   2  Legea pacatului si  a  mortii

A  pus  in duhul  omului  capacitatea de  intelegere si discernamant  care a  generat  vointa  si i-  a  zis  : „  Alege  viata ! ” A  creat  samanta  vegetala  si  a  facut  sa rasara  plantele  din  pamant  Apoi l-a  introdus  in  tainele  creatiei fiintelor miscatoare , create prin  viziune  si  cuvant :  Dumnezeu  a  pus  in  gandul  lui  imaginea  ,  iar  Adam  a vorbit ( rostit ) numele , facand  ca  gandul  sa  se  materializeze  prin  Cuvant. Dumnezeu  a  facut  lumea  dintai  prin  Adam . Duhul  lui  Dumnezeu  din el  genera  vedeniile.  Acelasi  Duh  se  manifesta  in  acelasi fel  si astazi  prin cei nascuti  din  nou , in  noua  Lui creatie .

Dumnezeu  si-a  incheiat  astfel  creatia  lumii  exterioare omului,  a  mediului  inconjurator  ” si  a  vazut  ca  toate  erau  foarte  bune ”  Duhul  Lui  locuia  in  om , Diumnezeu  era  multumit  si  ar  fi  urmat  odihna  Omul  avea  capacitatile  necesare  si  educatia    pentru a  transforma  acest  mediu  conform  nevoilor  lui  de  dezvoltare    si,  dupa  implinirea  poruncii  primite,( de  a  creste, a  se inmulti ….) urma  sa intre  si  el  in  odihna  lui  Dumnezeu   Ce  a  cauzat  insa  aceasta  decize  ulterioara   :  ”   Duhul Meu nu va ramane pururi in om, caci si omul nu este decat carne pacatoasa: totusi zilele lui vor fi de o suta douazeci de ani.” (Fac.6:3)   si  apoi  ” „Nu vor intra in odihna Mea!” (Evr.4:5) ?

Adam   era  responsabil in continuare    pentru  creerea  urmasilor  lui . El trebuia  sa-i  vada  pe  toti  si  in  toate  generatiile,  fara  ca  sa moara  cineva,  pana cand  pamntul  era plin  de  fiii lui Dumnezeu  adusi  la  viata  prin  el , in  acelasi  mod  precum  a  venit  si lumea  animala . Despre  acest lucru  Dumnezeu    ne-a  vorbit  in  pilde ,  asa  cum  aflam  citind Cartea Vietii =  Biblia . In  aceste  pilde ( alegorii ) – ca  aceea  de  a manca  din pomul  vietii si din  pomul  cunostintei –    este ascunsa  TAINA  VIETII .               Despre  aceasta   am  scris  deja  multe  articole  si  voi  reveni  cu  mai  multe  detalii , pe  care  le-am  aflat  si  eu  citind  Mesajul  orei

        Duhul  datator  de  viata  a  iesit  de  la  Dumnezeu,  a lucrat  pentru  implinirea  fagaduintei Lui  si  S-a  intors  inapoi  in  Dumnezeu , in  mijlocul scaunului  de  domnie  din  cer  .  Asa  i-a  fost  aratat  lui Ioan , in  Descoperirea (Apoc.7:17), asa  a vazut  si  Pavel,  scriindu-ne  in  epistolele  lui ,  asa  ne-a  spus  Domnul  Isus (Ioan.16:28). Nu  mai  este in  mintea  mea  si  in  gandurile  mele  nici  o  deosebire  de  personalitate  in Dumnezeu , El  insusi  s  zis  ca  a  lucrat  singur  in  toate  evenimentele   ”    Asa vorbeste Domnul, Rascumparatorul tau, Cel ce te-a intocmit din pantecele mamei tale: „Eu, Domnul, am facut toate aceste lucruri, Eu singur am desfasurat cerurile, Eu am intins pamantul. Cine era cu Mine? ” (Isa.44:24)  Rascumparatorul  este  Creatorul  insusi . Toate  calitatile  ( atributele  ) (Prov.3:19) (Ier.10:12) divine  in  aceeasi  Persoana ( 1Cor.1:30)   care  ni  S-a  aratat  ca  OMUL  ISUS HRISTOS  in  care  locuieste  trupeste  toata  plinatatea  dumnezeirii  (Col.2:9)

Avem  de  gasit  raspunsul  la  o intrebare  : ” Ce  este sufletul ? „

https://behaituloilorsiglasulpastorului.wordpress.com/2013/06/27/sufletul-este-natura-duhului-secretul-mantuirii-sufletului/

Articolul  acesta  a fost  lasat in  suspensie  fiindca  nu  am  observat  nici  un  interes  din  partea  cititorilor . Dar   subiectul acesta  este  deschis  din  nou  si  vreau  cu  ajutorul  Domnului  sa ne  fie  data lumina  deplina  in  raspunsul  la  intrebarea pusa

Duhul este  responsabil  cu  gandirea

” suntem morti fata de Legea aceasta care ne tinea robi, pentru ca sa slujim lui Dumnezeu intr-un duh nou, iar nu dupa vechea slova. (Rom.7:6)  Sa nu va potriviti chipului veacului acestuia, ci sa va prefaceti, prininnoirea mintii voastre, ca sa puteti deosebi bine voia lui Dumnezeu: cea buna, placuta si desavarsita. (Rom.12:2) ……daca, potrivit adevarului care este in Isus, ati fost invatati  cu privire la felul vostru de viata din trecut, sa va dezbracati de omul cel vechi care se strica dupa poftele inselatoare; si sa va innoiti in duhul mintii voastre,”… (Efes.4:23)

Sufletul  este  responsabil  cu  sentimentele

„daca nesocotiti legile Mele si daca sufletul vostru uraste randuielile Mele, asa incat sa nu impliniti toate poruncile Mele si sa rupeti legamantul Meu, (Lev.26:15)  iata ce va voi face atunci:……”Voi lasa sa ramana la altarul Meu numai unul dintre ai tai, ca sa ti se topeasca ochii de durere si sa ti se intristeze sufletul; dar toti ceilalti din casa ta vor muri in floarea varstei. (1Sam.2:33)     Il voi vedea si-mi va fi binevoitor; ochii mei Il vor vedea, si nu ai altuia. Sufletul meu tanjeste de dorul acesta inauntrul meu. (Iov.19:27)  Cum doreste un cerb izvoarele de apa, asa Te doreste sufletul meu pe Tine, Dumnezeule! (Ps.42:1)  „Iata Robul Meu pe care L-am ales, Preaiubitul Meu, in care sufletul Meu isi gaseste placerea. Voi pune Duhul Meu peste El, si va vesti Neamurilor judecata. (Mat.12:18)

Gandirea este  pro  si  contra,  sentimentele  sunt  pozitive  si  negative   si  acestea  toate  sunt  corespunzatoare   semintei  ,  adica  felul  duhului  de  viata  pe  care-l  purtam  noi,  oamenii .  si  oricare duh  de  viata  de  pe  pamant  a  fost  dat  numai  de  Dumnezeu , Altcineva  nu  poate  da  viata .  Numai  cand  Dumnezeu  a  suflat  viata in  corp ,  s-a  facut  sufletul  viu pe  pamant   Doar  Dumnezeu  poate  trimite   duhul  in  corp.  si  El  trimite un  duh  bland  si  smerit  sau  un  duh  rau . Asa  ne  invata  Scriptura.   Cand   duhul   respectiv  vine  in  corpul  deja  existent, fie  ca  este  nou  nascut   fie  ca este  om  matur, acel  suflet  viu care rezulta  din  unire  devine  ( se  face ) dupa  natura  duhului care-l  calauzeste   Datorita  faptului  ca  „ Duhul este acela care da viata”, carnea nu foloseste la nimic  ;( in  aceasta privinta  sau  scop  urmarit )  ne-a  spus   Domnul  : cuvintele pe care vi le-am spus Eu sunt duh si viata. (Ioan.6:63)

Dumnezeu  a zis de asemenea  :  „Iata ca toate sufletele sunt ale Mele. Dupa cum sufletul fiului este al Meu, tot asa si sufletul tatalui este al Meu. Sufletul care pacatuieste, acela va muri. „(Ezec.18:4) Cand  l-a  nascut  pe  Cain,  Eva  a zis : ” Am  capatat  un om de la  Domnul „. Evanghelistul  a  zis   ” Cain  era  de la  cel  rau ”  Multi  vad  prin  asta  o  contrazicere  in  cuvintele  Scripturii ,  dar  prin  invatatura  data  prin  Mesajul  orei  orice   contradictie   a fost  eliminata definitiv  .

Sunt  nevoit  sa intrerup  iarasi  expunerea pentru  ” somn usor ” . aveti  sa va  luati  si  voi  timp  de  gandit  ….si  va  rog  sa reveniti,  veti  vedea  ca  gandurile noastre  difera  , ale  mele  de  ale  voastre, dar  ele  se  pot  pune  in  concordanta  cu  Biblia,  Cuvantul  lui Dumnezeu .

Continuare ….  Sufletul lui Cain  a  pacatuit  cand  s-a  maniat , comparandu-se  cu  fratele  sau  si  s-a simtit   injosit  si  nedreptatit din  cauza  modului  de inchinare  la  Dumnezeu .  Nu  ati observat  ca  la  fel  se  intampla  si  astazi,  atunci  cand  suntem  admonestati  (http://dexonline.ro/definitie/admonestat)  de  cineva  care  ne  atrage  atentia  spre   Cuvantul  lui  Dumnezeu  folosind  versete  din  Scriptura   prin  care  ni  se  condamna  faptele ?

Ne  simtim  judecati   si  osanditi  si  nu  ne  gandim  ca  fiecare  suntem  unici  si  ca  Dumnezeu  nu  ne  compara  pe unul  cu  celalalt . El  priveste  doar  spre  felul  cum  implinim  poruncile  Lui,  daca  facem  bine ,( adica  daca  lucram  dupa  regulile  stabilite  de El) ,  sau  daca lucram  gresit  El  zice  , fara  sa  ne  condamne  in prima  faza  :  „Pentru ce te-ai maniat si pentru ce ti s-a posomorat fata? Nu-i asa? Daca faci bine, vei fi bine primit; dar daca faci rau, pacatul pandeste la usa; dorinta lui se tine dupa tine, dar tu sa-l stapanesti.” (Fac.4:7)

Din  pacate = datorita  pacatelor  inchinarea  gresita  duce   la sentimente  si    actiuni  care  acestea  sufera condamnare  :  invidia, ura, gelozia, mandria  ranita,  care ne  determina  sa  mintim, sa  ne  maniem, sa ne  intristam sa  cautam  razbunare  si  chiar  sa  ucidem  sau  sa ne  sinucidem . Nu putem  stapani  pacatul  daca  nu  ne  inchinam  lui  Dumnezeu  corect  Pacatul duce  la  moarte, adica  la  separarea  vietii   de  trup

  Viata  trupului  este  in  sange (Lev.17:11) si  in  acest  verset  Dumnezeu  ne  spune  ca  pe aceasta  trebuie  s-o  inchinam  Lui, Inima  este  responsabila  de  distribuirea  sangelui,  de  aceea   Cuvantul  ne  cere : „Fiule, da-mi inima ta si sa gaseasca placere ochii tai in caile mele. (Prov.23:26) Inima  este  locasul  sufletului  si  al  duhului . In  inima  se  combina  gandurile  si  sentimentele  omului  de  aceea  „  Cuvantul lui Dumnezeu este viu si lucrator, mai taietor decat orice sabie cu doua taisuri: patrunde pana acolo ca desparte sufletul si duhul, incheieturile si maduva, judeca simtirile si gandurile inimii. (Evr.4:12) Cand  inima  inceteaza  sa  mai  bata, trupul  nu  mai  functioneaza si  incepe  sa  fie  distrus  prin  putrefactie  Sufletul  se  desparte  de  duhul de viata  . Duhul  se  intoarce  la  Dumnezeu,  sufletul  intra  in  somnul  mortii , in  care el  este  in  rai  sau  in  iad, dupa natura  duhului de  care  a fost  calauzit  in timpul  vietii .

 Raiul  si  iadul  nu  sunt  locuri fizice , nu  sunt  undeva  pe  pamant  , nici  in  cer . In  acest  somn al  mortii    vom  avea parte  de  visuri  frumoase,  o  stare  in  sentimente de  bucurie, de pace,  de  placere  si  reconfortare  a  sufletului   sau  o stare  de  cosmar,  de  dureri si  de  chin, de  regrete si  remuscari . Asa  este  scris  aici :  „Necaz si stramtorare va veni peste orice suflet omenesc care face raul: intai peste iudeu, apoi peste grec. Slava, cinste si pace va veni insa peste oricine face binele: intai peste iudeu, apoi peste grec.  Caci inaintea lui Dumnezeu nu se are in vedere fata omului.” ( Romani 2.9-11) (  nu  este  luat  in  considerare  trupul, fiindca  ” carnea  nu  foloseste  la  nimic ” , cum  am  citat  si  intr-un  context  anterior )

Somnul  mortii  nu  este  vesnic , dureaza  doar  o  perioada de  timp   si  se  va  sfarsi  deodata  pentru  toate  sufletele  pe  care  le  face  Dumezeu,  la  ora  judecatii , in  fata  tronului Sau . Cine  este  chemat  in  sala  de judecata  nu poate  sa  fie  nevinovat . Numai cine  este scutit  de judecata  nu  poate  sa fie  pedepsit  pentru  faptele  lui rele   Isus  a  spus  asa :” Adevarat, adevarat va spun ca cine asculta cuvintele Mele si crede in Cel ce M-a trimis are viata vesnica si nu vine la judecata, ci a trecut din moarte la viata. (Ioan.5:24)  Trebuie  sa  stiti ca  nu  facem  nici  o  exagerare  in  Cuvant  cand  afirmam  ca ascultarea  Mesajului  orei  ne  indreptateste  sa   devenim  Mireasa lui Hristos 

Despre   suflet  ne-a  vorbit Domnul  Isus  si  in  povestea  cu  omul  bogat  , anonim , fara  nume ,  si  saracul  numit  Lazar  ( apropo  la  comentatorii  Anonimi  pe  bloguri  ” de doi bani ” ) 

Va  rog  sa  reveniti …..nu  numai  pentru  a  citi,  chiar  si  cu  comentarii. De  cine  si  de  ce  v-ar  fi  frica  sa-mi  impartasiti  si  voi  gandurile  voastre ? ( Frica  poate  fi  numai   de  Cuvantul  lui  Dumnezeu si  de  conmstiinta  voastra,  care  va  poate  sustine  sau  va poate  trada  in  ziua  judecatii ,  fiindca  avem  intrare  si  iesire  libera  in  Staulul  Pastorului  cel Bun. (Ioan.10:9)si  in  sala  tronului  Sau  si avem  indrazneala  la Dumnezeu  , numai  daca nu ne osandeste inima noastra, (1Ioan.3:21)  

Despre behaitul oilor si Glasul Pastorului

caci "Oile Mele ascultă glasul Meu; Eu le cunosc, şi ele vin după Mine "...
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

nimic

