Rezolva invataura trinitatii asa zisele „contradictii biblice „? – l –

Caci este un singur Dumnezeu si este un singur mijlocitor intre Dumnezeu si oameni: Omul Isus Hristos, (1Tim.2:5).

Aceasta este  o  afirmatie  de  baza,  Citim  insa  in  Biblie si  alte  cateva  afirmatii,  care  in  aparenta  ( la  prima  vedere)  nu  se  aliniaza   ;

” Dar daca se gaseste un inger mijlocitor pentru el, unul din miile acelea care vestesc omului calea pe care trebuie s-o urmeze, (Iov.33:23)  . Dumnezeu Se indura de el si zice ingerului: „Izbaveste-l, ca sa nu se coboare in groapa; am gasit un pret de rascumparare pentru el!”

„Atunci pentru ce este Legea? Ea a fost adaugata din pricina calcarilor de lege, pana cand avea sa vina „Samanta” careia Ii fusese facuta fagaduinta; si a fost data prin ingeri, prin mana unui  mijlocitor. (Gal.3:19)

Si tot astfel si Duhul ne ajuta in slabiciunea noastra: caci nu stim cum trebuie sa ne rugam. Dar insusi Duhul mijloceste pentru noi cu suspine negraite. (Rom.8:26)

Eu  nu  stiu  daca  le  rezolva  sau  nu , de  aceea  intreb,  in  special  pe  cei  cunoscatori   in profunzime  a  acestei  invataturi  catolice,  preluata  cu   toata  daruirea  si  de  catre  protestanti

Ceea  ce  stiu,  este  faptul  ca  in  invatatura  Mesajului  orei  nu  exista  nici  o  contradictie  intre  cuvintele  din  aceste  versete, si  ca  lamurirea  este  data  prin  alte  cateva  versete  ale  Bibliei ,care  contin  Descoperirea  lui  Isus  Hristos  ca Domn , intre  care  este  si  acesta  : „Dar mijlocitorul nu este mijlocitorul unei singure parti, pe cand Dumnezeu este unul singur. (Gal.3:20)

Anunțuri

Despre behaitul oilor si Glasul Pastorului

caci "Oile Mele ascultă glasul Meu; Eu le cunosc, şi ele vin după Mine "...
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Rezolva invataura trinitatii asa zisele „contradictii biblice „? – l –

  1. cherie zice:

    Observ că toată discuţia religioasă se pune despre cum să scape omul de pedeapsa lui Dumnezeu, “nici poveste” despre cum să ne purtăm, cum să nu mai greşim faţă de Dumnezeu.
    Toate epistolele din biblie caută sa convingă “creştinul” că deşi există un singur Dumnezeu, cel al evreilor, Isus este “cheia” unor scăpări de la pedeapsa cu iadul promisă evreilor de Dumnezeul lor. (Asta este pedeapsa pentru toti acei evrei care încalcă poruncile lui, adică “Legea”… )
    Si totul a pornit de la faptul că oamenii acceptau să devină creştini, înţelegeau că există un singur Dumnezeu aşa cum spuneau evreii, acceptau să dea bani preoţilor care îi învăţau asta, dar nu voiau sa facă “circumciziune”…
    Toate până la un punct! 🙂
    Nimeni nu discută nici acum despre ce a zis Isus să facem ca “să merităm” să fim luaţi după moarte lângă Dumnezeu şi nu aruncaţi, distruţi, ci doar cît de minunat este Isus care ne-a scîpat de orice pedeapsă preluînd păcatele noaste doar dacă il recunoaştem ca parte din Dumnezeu, EL mai întâi şi mai întîi de toti vecii….
    Dacă ar fi o discuţie despre ce a zis Isus, aş discuta, dar una este ce a spus Isus si alta este să întorci pe dos cuvintele din niste epistole care ne “explica” ce a spus Isus,

  2. Apoi, daca „ nimeni nu discuta despre ce a zis Isus sa facem ca sa meritam sa fim luati ( tu zici ” dupa moarte” , eu zic ) in viata asta chiar „langa Dumnezeu , poate ca ar fi acuma ocazia, sa incepem discutia , incepand de la a lamuri ce spune acest text enuntat in acest articol :” daca se gaseste un inger mijlocitor pentru el, unul din miile acelea care vestesc omului calea pe care trebuie s-o urmeze, (Iov.33:23) , si intelegand ca acesta ar fi primul pas prin care sa stim ca Dumnezeu a gasit un pret de rascumparare si se indura pentru omul acela , ai vrea sa participi la aceasta dezbatere pentru a vedea cum a rezolvat Mesajul Orei problema despre care nimeni nu discuta ?.

  3. cherie zice:

    Ce este pretul de rascumparare găsit de Dumnezeu ? Nu tot despre iertarea pacatelor este vorba?

  4. Pretul de rascumparare este o socoteala putin mai complicata, conform ORANDUIELILOR Legii date pe vremea lui Moise , pe cand se aflau inca pe muntele Sinai,, ca si prevederi pentru timpul cand urmau sa stapaneasca Tara fagaduita . Despre acest pret si domeniile de aplicabilitate citim in Levitic 25 .Aceste tipuri ( as zice) de rascumparare nu sunt neaparat pentru pacate , ci mai mult din cauza lipsurilor (nevoi materiale ) si se refera la ceea ce apartine lui Dumnezeu , adica pamantul tarii si copiii lui Israel
    Stiind aceste lucruri importante, ar trebui sa cercetam Biblia cu privire la ce insaemna rascumpararea in Noul Legamant, , si banuiesc ca nu ar trebui sa fie vre-o diferenta , decat in sensul de intarire a hotararii initiale a lui Dumnezeu si de extindere a acesteia la Biserica Lui
    Ceea ce urmeaza dupa gasirea unui pret de rascumparare , este aratat in versetul care urmeaza in cartea lui Iov : ” Si atunci carnea lui se face mai frageda ca in copilarie, se intoarce la zilele tineretii lui. ” Relatarile din Vechiul si Noul Testament merg mana in mana . Rascumpararea aduce totul ce apartine Domnului inapoi pe plan fizic, in anul de veselie , atat in vechiul cat si in Noul Legamant , fara nici o plata de rascumparare , si in acest verset este vorba de vindecarea , eliberarea de boli a trupului .. Daca citim insa cu mai multa atentie, vom vedea ca mai este ceva , care se aduce exact in acelasi timp cu redarea sanatatii trupului .Acest CEVA este de asemenea foarte important, si ar trebui sa fim cu totii constienti de valoarea pe care o poarta in sine :. Este scris atat in Vt cat si in Nt :
    Iov zice despre omul care a fost vindecat : ” Se roaga lui Dumnezeu, si Dumnezeu ii este binevoitor, il lasa sa-I vada fata cu bucurie si-i da inapoi nevinovatia.. Atunci el canta inaintea oamenilor si zice: „Am pacatuit, am calcat dreptatea, si n-am fost pedepsit dupa faptele mele Dumnezeu mi-a izbavit sufletul ca sa nu intre in groapa, si viata mea vede lumina!”
    Iata, acestea le face Dumnezeu, de doua ori, de trei ori, omului, ca sa-l ridice din groapa, ca sa-l lumineze cu lumina celor vii.” Nu ne suna noua , cretinilor , in mod familiar cuvintele subliniate? Acelasi lucru zice si Domnul ca se intampla :” Si iata ca I-au adus un slabanog care zacea intr-un pat. Isus le-a vazut credinta si a zis slabanogului: „Indrazneste, fiule! Pacatele iti sunt iertate!” Caci ce este mai lesne? A zice: „Iertate iti sunt pacatele”, sau a zice: „Scoala-te si umbla”? (Mat.9:5) si apostolul a dat mai departe invatatura :”Rugaciunea facuta cu credinta va mantui pe cel bolnav, si Domnul il va insanatosi; si, daca a facut pacate, ii vor fi iertate. (Iac.5:15).. Citind cu cateva versete mai sus din cartea lui Iov, acolo ni se da lamurirea despre provenienta bolii :” Si prin durere este mustrat omul (care nu se abate de la rau si nu-si stavileste mandria ) in culcusul lui, cand o lupta necurmata ii framanta oasele.”( Iov 33.19 ) La sptale, la capatul patului fiecarui bolnav se pune o fisa in care este descrisa boala de care sufera acela , iar pe aceasta, la alinientul -provenienta bolii – se scrie ” necunoscuta” Biblia insa ne spune adevarul, care se verifica practic : omul se imbolnaveste oridecate ori calca din nestiinta sau intentionat, rgulile date de Dumnezeu pentru o viata normala , atat cu privire la hrana cat si la regulile de comportare in activitatile de zi cu zi Iar aceasta incalcare este tocmai PACATUL neascultarii de ceea ce a zis EL
    De fapt, eu am zis pe ocolite ce tu ai zis direct Rascumpararea se face numai deodata cu iertarea pacatelor ! Apostolul Pavel a zis si el :
    „Si nu numai natura, , dar si noi, care avem cele dintai roade ale Duhului, suspinam in noi si asteptam infierea, adica rascumpararea trupului nostru. (Rom.8:23)Si sunt socotiti neprihaniti, FARA PLATA prin harul Sau, prin rascumpararea care este in Hristos Isus. (Rom.3:24)in care avem rascumpararea, prin sangele Lui, iertarea pacatelor. (Col.1:14)
    „Si tocmai de aceea este El Mijlocitorul unui legamant nou, pentru ca, prin moartea Lui pentru rascumpararea din abaterile faptuite sub legamantul dintai, cei ce au fost chemati sa capete vesnica mostenire care le-a fost fagaduita. (Evr.9:15)
    Desigur, rascumpararea mai are si alte conotatii in Biblie, dar eu zic sa le mai prezinte si altcineva pe acelea , daca vrea , bineinteles

  5. cherie zice:

    Eu aveam o imagine mai simpla despre rascumparare. Inca nu pot asimila tot ce ai scris… dar am completat imaginea din mintea mea care cuprindea doar pacatele, cu ceea ce îi apartine lui Dumnezeu, ideea a căpătat un cuprins mult mai larg…
    Eu retineam ca rascumpararea (care acum pare ca este ceva mai vast) se făcea în legea lui Moise printr-o jertfă, aşa cum era scris în LEGE, cu doi porumbei, un miel, etc, o jertfă mai mare sau mai mică, proportional cu cererea.
    Isus, am înţeles că a platit JERTFA pentru toate aceste rascumparari, dar… daca noi ne inscriem ca crestini, cu botez si credint după legea lui…
    In acest caz, nu mai este nevoie sa ducem nici o jertfa (jertfa suprema a fost facuta de el), pentru răscumpărari trebuie sa respectăm ceea ce a cerut el, sa avem credinţă, mila si pocăinţă…..
    Isus spune undeva, „Dumnezeu spune:milă vă cer, nu jerfă.”….

  6. Ai dreptate, Cherie ! Despre pocainta , copiez mai jos un comentariu pe care l-am scris pe blogul http://www.pasi.ro/extra/ce-inseamna-sa-fii-pocait-si-greseala-pe-care-o-fac-multi-romani-toate-diferentele-intre-simpli-credinciosi-si-cei-pocaiti.html
    Raspunzand la intrebarea ” Tu ce parere ai “, eu vreau sa va spun ce am citit in Biblie despre indemnul la pocainta
    Intai, citim despre Ioan Botezatorul : “a venit Ioan care boteza in pustiu, propovaduind botezul pocaintei spre iertarea pacatelor. (Marc.1:4) Tot tinutul Iudeii si toti locuitorii Ierusalimului au inceput sa iasa la el; si, marturisindu-si pacatele, erau botezati de el in raul Iordan.
    In Luca 3 citim mai in amanuntime ce zicea Ioan, intre care si aceste vorbe speciale pentru diferite categorii de ascultatori : tuturor noroadelor :” Faceti, dar, roade vrednice de pocainta voastra si nu va apucati sa ziceti in voi insiva: “Avem pe Avraam ca tata!”… “Cine are doua haine sa imparta cu cine n-are niciuna; si cine are de mancare sa faca la fel.”…vamesilor “Sa nu cereti nimic mai mult peste ce v-a fost poruncit sa luati.” ostasilor “Sa nu stoarceti nimic de la nimeni prin amenintari, nici sa nu invinuiti pe nimeni pe nedrept, ci sa va multumiti cu lefurile voastre.”
    Ioan Botezatorul, despre care se spune ca a propovaduit la sfarsitul timpului de putere a Legii a propovaduit pocainta ca o debarasare pe actiunea firii pamantesti asupra oamenilor, prin pofte .Gasim aceasta invatatura si in cuvintele lui Petru : ” El ne-a dat fagaduintele Lui nespus de mari si scumpe, ca prin ele sa va faceti partasi firii dumnezeiesti, dupa ce ati fugit de stricaciunea care este in lume prin pofte. (2Pet.1:4) Ioan cerea oamenilor sa-si declare public pozitia de credinta in Acela care va veni dupa el(Fapt.19:4) , prin botezul pocaintei
    A venit apoi pe scena Domnul Isus Hristos si a propovaduit si EL :”El zicea: “S-a implinit vremea, si Imparatia lui Dumnezeu este aproape. Pocaiti-va si credeti in Evanghelie.” (Marc.1:15)Era de-acuma un botez diferit , pe care a inceput sa-l faca , pe langa acela facut de Ioan, Isus Hristos si ucenicii Lui :”. Dupa aceea, Isus si ucenicii Lui au venit in tinutul Iudeii; si statea acolo cu ei si boteza. Ioan boteza si el in Enon, aproape de Salim, pentru ca acolo erau multe ape; si oamenii veneau ca sa fie botezati.”( Ioan 3 22-23 )Isus spunea oamenilor sa se pregateasca pentru Imparatia lui Dumnezeu si sa creada in acea VESTE BUNA , ca Imparatia este aproape .Prin toate faptele si lucrarile care au urmat, Isus S-a prezentat indirect ca Imparatul mult asteptat. Insa, datorita conceptiilor inradacinate in mintea lor prin invataturile conducatorilor religiosi ai vremii,( daca va deschideti ochii duhovnicesti,puteti vedea ca se intampla exact asa si astazi ) poporul Lui nu L-a recunoscut pe Domnul, Dumnezeul lor, travestit in piele umana .
    Dupa ziua Cincizecimii care s-a sarbatorit in acel an dupa inaltarea Domnului Isus la cer, ucenicii Lui au inceput sa boteze un botez in apa asemanator si totusi diferit, fiindca pocainta ceruta de acesta chema pe cei deja pocaiti de faptele firii pamantesti. la un alt fel , mai inalt , de pocainta : recunoasterea lui Isus ca Mesia si, implicit ca Domnul, Dumnezeul Atotputernic al lui Israel, cum a profetit Isaia 9.6, intai si apoi “Spuneti celor slabi de inima: “Fiti tari, si nu va temeti! Iata Dumnezeul vostru, razbunarea va veni, rasplatirea lui Dumnezeu; El insusi va veni si va va mantui.” (Isa.35:4) si la un botez in Numele Domnului Isus Hristos , pe care nu-l mai practica astazi nici un cult crestin oficial .
    Tu ce părere ai?

  7. cherie zice:

    Ce părere am?
    Cred că Isus este Mesia (Cristosul, dupa traducerea cuvantului în greacă) şi Fiul lui Dumnezeu….
    Botezul după un ritual sau alte ritualuri… nu sunt decat nişte „variante” şi nu mi se pare ceva prea clar şi nici important. Botezul este o conventie, un principiu…. isus nu boteza, doar ucenicii şi Ioan Botezătorul botezau. Adunau adepţi pentru o nouă credinţă.
    Eu sunt botezată ortodoxa, dar mai ales sunt botezată în conştiinţa mea şi cred în Dumnezeu chiar dacă nu sunt o împătimită în ritualurile nici unei religii, nici ortodoxe, nici catolice nici protestante …
    Nu caut nici o religie. Am o religie, sunt crestină…. 🙂
    Dar nu sunt un ucenic a lui Cristos ci doar un creştin nepracticant.
    Vorbesc de Dumnezeu nu il caut … Incerc să înţeleg ce este „CREDINŢA” pentru alţii.

    • Fiind totusi crestina, nepracticanta de religie, ( nici eu nu sunt religios, ci mai degraba impotrivitor acesteia ) sunt interesat cum vezi tu vorbele lui Iacov din cap.2, care contine si acest verset : : Fratii mei, ce-i foloseste cuiva sa spuna ca are credinta, daca n-are fapte? Poate oare credinta aceasta sa-l mantuiasca?(Iacov 2.14 )
      Intrebarea mea se refera la faptele spirituale ale credintei , exemplificate de la versetul 18 in jos , nu la acelea de ordin material, exemplificate in vers. 15

  8. cherie zice:

    Eu spun că Iacov are perfectă dreptate. Nu foloseste la nimic sa spui ca ai credinţă si să slăveşti pe Diumnezeu din gură sau făcând act de prezentă la biserică. Eu la aceste capitole nu mă prea manifest si de aceea spun ca sunt „nepracticant” Nu mă prea duc la biserică decât atunci când simt nevoia… si de inviere….Dar ma simt aproape de Dumnezeu si deaceea si spun că nu il caut. Eu sunt convinsa ca sunt cu el. Dumnezeu este pretutindeni nu doar in biserică…Sunt mereu cu Dumnezeu deşi uneori mă cert cu el…
    Am mai scris că „Incerc să înţeleg ce este credinta pentru alţii” pentrucă uneori mai învăţ de la celălalt fără să îmi dau seama, mereu învăţăm câte ceva nou despre Dumnezeu….
    Eu consider că manifestarea spirituală a credinţei ( nu mă refer la faptele bune, ci doar credinţa propriu zis) pentru mine constă în faptul că eu cred în Dumnezeu Tatăl, şi Fiul fără să cer minuni . Nu trebuie să îmi dovedească prin nimic că există, Însăsi existenta mea şi a universului îmi arată existenta lor şi înţeleg ce îmi cer. Eu nu mă îndoiesc decât de ceea ce scriu oamenii în numele lui Dumnezeu.
    Ceea ce nu este în regulă nu este credinta mea ci supunerea, riscul asumat faţă de Dumnezeu, poate însăşi dragostea de Dumnezeu. Aici sunt deficitară…. şi …eu ştiu cât şi când dacă mă pot schimba.. Dar încă nu pot să ma nasc din nou aşa cum spune Isus.
    Asta este despre mine… fiecare ştie doar despre el cum este…

nimic

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s