… asupra parerilor indoielnice. A fi slab sau tare in credinta

Isus a zis apoi ucenicilor Sai: „De aceea va spun: nu va ingrijorati cu privire la viata voastra, gandindu-va ce veti manca, nici cu privire la trupul vostru, gandindu-va cu ce va veti imbraca Viata este mai mult decat hrana, si trupul mai mult decat imbracamintea.”( Luca 12 22-23)

Unii oameni de stiinta crestina au intrat la o idee ( vorba lui Caragiale ) , de fapt la mai multe idei, si cu acestea au incercat – chiar au si reusit- sa-i tina pe oameni ocupati cu discutii despre ceea ce este bine sa manance si cum este bine sa se imbrace CRESTINII , ca sa capete viata vesnica drept de rasplata pentru comportarea lor .

Apostolul Pavel a prevazut aceste devieri de la ” tinta alergarii „, cand a zis lui Timotei „Dupa cum te-am rugat, la plecarea mea in Macedonia, sa ramai in Efes, ca sa poruncesti unora sa nu invete pe altii alta invatatura (1Tim.1:3) si apoi a scris si intregii biserici a epocii lui : ” Stiu bine ca, dupa plecarea mea, se vor vari intre voi lupi rapitori, care nu vor cruta turma; si se vor scula din mijlocul vostru oameni care vor invata lucruri stricacioase, ca sa traga pe ucenici de partea lor.”( Fapte 20.29-30) si a dat fratilor sfatul acesta :” si nu luati deloc parte la lucrarile neroditoare ale intunericului, ba inca mai degraba osanditi-le. (Efes.5 11) El a trimis si o scrisoare speciala cu explicatii amanuntite despre PARERILE INDOIELNICE , din care s-au apucat unii sa faca reguli in comunitatile religioase (care numai crestine nu-s ) astazi Ei nu au inteles ca nu aduc nici un bine bisericii propovaduind reguli de supunere „la porunci ca acestea: „Nu lua, nu gusta, nu atinge cutare lucru!”? Toate aceste lucruri, care pier odata cu intrebuintarea lor si sunt intemeiate pe porunci si invataturi omenesti, au, in adevar, o infatisare de intelepciune, intr-o inchinare voita, o smerenie si asprime fata de trup, dar nu sunt de niciun pret impotriva gadilarii firii pamantesti.”( Coloseni 2.20-23)

Cititi si voi, deci, si intelegeti ce inseamna a fi pricina de cadere pentru cei slabi in credinta :

” Primiti bine pe cel slab in credinta si nu va apucati la vorba asupra parerilor indoielnice.. Unul crede ca poate sa manance de toate; pe cand altul, care este slab, nu mananca decat verdeturi.
Cine mananca sa nu dispretuiasca pe cine nu mananca; si cine nu mananca sa nu judece pe cine mananca, fiindca Dumnezeu l-a primit.
Cine esti tu, care judeci pe robul altuia? Daca sta in picioare sau cade, este treaba stapanului sau; totusi va sta in picioare, caci Domnul are putere sa-l intareasca pentru ca sa stea.

Unul socoteste o zi mai presus decat alta; pentru altul, toate zilele sunt la fel. Fiecare sa fie deplin incredintat in mintea lui.

Cine face deosebire intre zile, pentru Domnul o face. Cine nu face deosebire intre zile, pentru Domnul n-o face. Cine mananca, pentru Domnul mananca; pentru ca aduce multumiri lui Dumnezeu. Cine nu mananca, pentru Domnul nu mananca; si aduce si el multumiri lui Dumnezeu. In adevar, niciunul din noi nu traieste pentru sine si niciunul din noi nu moare pentru sine. Caci daca traim, pentru Domnul traim; si daca murim, pentru Domnul murim. Deci fie ca traim, fie ca murim, noi suntem ai Domnului. Caci Hristos pentru aceasta a murit si a inviat, ca sa aiba stapanire si peste cei morti, si peste cei vii. Dar pentru ce judeci tu pe fratele tau? Sau pentru ce dispretuiesti tu pe fratele tau? Caci toti ne vom infatisa inaintea scaunului de judecata al lui Hristos. Fiindca este scris: „Pe viata Mea Ma jur, zice Domnul, ca orice genunchi se va pleca inaintea Mea si orice limba va da slava lui Dumnezeu.” Asa ca fiecare din noi are sa dea socoteala despre sine insusi lui Dumnezeu. Sa nu ne mai judecam, dar, unii pe altii. Ci mai bine judecati sa nu faceti nimic care sa fie pentru fratele vostru o piatra de poticnire sau un prilej de pacatuire. Eu stiu si sunt incredintat in Domnul Isus, ca nimic nu este necurat in sine si ca un lucru nu este necurat decat pentru cel ce crede ca este necurat. Dar, daca faci ca fratele tau sa se mahneasca din pricina unei mancari, nu mai umbli in dragoste! Nu nimici, prin mancarea ta, pe acela pentru care a murit Hristos! Nu faceti ca binele vostru sa fie grait de rau. Caci Imparatia lui Dumnezeu nu este mancare si bautura, ci neprihanire, pace si bucurie in Duhul Sfant. Cine slujeste lui Hristos in felul acesta este placut lui Dumnezeu si cinstit de oameni. Asadar, sa urmarim lucrurile care duc la pacea si zidirea noastra. Sa nu nimicesti, pentru o mancare, lucrul lui Dumnezeu. Drept vorbind, toate lucrurile sunt curate. Totusi, a manca din ele, cand faptul acesta ajunge pentru altul un prilej de cadere, este rau. Bine este sa nu mananci carne, sa nu bei vin si sa te feresti de orice lucru care poate fi pentru fratele tau un prilej de cadere, de pacatuire sau de slabire. . Incredintarea pe care o ai, pastreaz-o pentru tine, inaintea lui Dumnezeu. Ferice de cel ce nu se osandeste singur in ce gaseste bine. Dar cine se indoieste si mananca este osandit, pentru ca nu mananca din incredintare.

Tot ce nu vine din incredintare e pacat.

Anunțuri

Despre behaitul oilor si Glasul Pastorului

caci "Oile Mele ascultă glasul Meu; Eu le cunosc, şi ele vin după Mine "...
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

nimic

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s